zondag 1 augustus 2010

Black Beauty















Een tijd geleden heb ik van mijn collega een prachtige rekkende satijnenstof gehad. Ik heb er een push-up bh en string van gemaakt. Het kant heb ik op de markt gekocht en is niet rekkend. Toen ik klein was, kwam er altijd een serie op tv over het prachtige paard Black Beauty, de stof deed me denken aan zijn prachtige vacht, vandaar de naam.
Ik heb deze keer een mix gemaakt de cups die ik gebruikt heb, zijn van een patroon van Merckwaerdigh PBH 30  het mv en achterpand heb ik zelf getekend via de grondpatroon methode. Ik hou van een breder rugpand. Ik heb bredere schouderbandjes gebruikt, omdat dat wel erg lekker draagt. Ik heb achter alles effen gehouden, omdat de stof al zo mooi is.
De string heb ik zelf getekend, hier heb ik het boek Pattern Cutting for Lingerie Beachwear and Leisurewear bij gebruikt. Erg fijn boek, met heel veel patronenblocks erin.

Ik heb de set al gedragen en zit lekker.

8 opmerkingen:

Peliroja zei

Mooi setje zeg, erg sjiek! En wat een mooi kantje!

Marian zei

Echt een 'Black Beauty, wat mooi...
sjiek en stijlvol.

Sannalin zei

Prachtig setje, ik heb hem live mogen bewonderen, hij doet een beetje misterieus aan,

San

Hannie zei

Helemaal geweldig. Hier raak ik dus echt van onder de indruk.

Isabelle zei

Wauw wat een mooi setje!

Groetjes, Isabelle

Kim zei

Hij is prachtig!! Inderdaad echt een 'Black Beauty'! Heel mooi gemaakt, helemaal mijn smaak!

Groetjes,
Kim

simoneannemone zei

Wat een mooi setje heb je gemaakt!
Met recht een black beauty!

Saskia

Tialda zei

Hoi, wat een mooi setje, en dit keer eens alles in een kleur. Dat zijn we niet van je gewend ;-P.
Maar een prachtig kantje bij dat satijn. Erg sjiek.

Zijden jurkje deel 2

De satijnzijde die ik gebruik is best dun, om de stof wat meer body te geven, heb ik de stof tegengevoerd met een zwarte katoenen/zijde ...