woensdag 19 juli 2017

Bikini voor mijn zus(je) Astrid

 Voor mijn zusje Astrid maakte ik deze bikini, die kan ze binnenkort meenemen op vakantie.

De patronen zijn zelf getekend. Ik heb het patroon van de top in meerdere maten uitgetekend, voor mijn zusje heb ik cup 75E gebruikt, slip is maat M. Het originele patroon heb ik passend gemaakt op haar maat, er mocht een klein spietje tussen de bovencup en ondercup verwijderd worden (aan de okselkant)
Ze had een voorbeeld gezien van Prima Donna en wilde die graag in haar eigen maat, maar minder degelijk.
We hadden nog een discussie over het witte bandje....ik wilde zonder, zij met....haar bikini, dus met..... Uiteindelijk ben ik toch wel heel erg enthousiast over het bandje, nu is het echt een bikini geworden.
Ze stuurde vanmiddag al 'aan' foto's (die mag ik hier natuurlijk niet plaatsen....😁) en ze was erg blij met de pasvorm.
Ze had zelf een hele mooie tas van kurk gemaakt, die gaat zij weer voor mij maken, ben ik ook weer een enorme bofbips. Zo leuk om elkaar zo te kunnen helpen.



De gebruikte materialen zijn:
Zwarte en goudkleurige lycra, zachte huidskleurige foam/padding, badpakvoering die snel droogt. Het witte en goudkleurige bandje is een elastisch satijnbandje, deze is aan binnen en buitenkant hetzelfde en een goudkleurige  bikinisluiting en badpak elastiek/blootelastiek.
Alle materialen komen uit mn eigen shop www.poetsie.nl
#diy #bikini #handmade #maatwerk #pushup #patroonbypoetsie #www.poetsie.nl


3 opmerkingen:

Jos van KloskaCreAtief! zei

Wat leuk dat jullie mooie creaties voor elkaar maken.
Ik weet zeker dat je zusje op vakantie veel complimenten over haar bikini zal krijgen en dat ze haar zullen vragen waar ze m gekocht heeft, zo mooi!

Marian zei

Super gedaan Diana, wederom een hele mooie en creatieve bikini.
Een hele stijlvolle trouwens, zou in Nice of st Tropez niet misstaan. Maar goed dat ze toch vol gehouden heeft met het bandje.
Zo'n soort/type bikini ( weet niet goed hoe ik het moet zeggen) heb ik echt nog nooit eerder gezien, ziet er niet uit als een bikini, en toch weer wel. Prachtig gewoon..

Anoniem zei

Wat een mooie bikini. Zo leuk dat je hem voor je zusje gemaakt hebt. Als ik het zo lees, ook al zo een creatieve dame. Leuk!!

Groetjes Thea♥

Zijden jurkje deel 2

De satijnzijde die ik gebruik is best dun, om de stof wat meer body te geven, heb ik de stof tegengevoerd met een zwarte katoenen/zijde ...