vrijdag 20 maart 2015

BH zonder beugels voor mijn schoonmoeder

Een aantal maanden geleden ben ik aan de slag gegaan met een patroon te maken, voor een bh zonder beugels. Het is wel een stevige bh worden. Voor mezelf had ik deze Vintage bh gemaakt. Het patroon is gegradeerd naar verschillende andere maten. Voor mijn schoonmoeder heb ik de cupmaat 90D gebruikt.
In de ondercup is padding verwerkt voor de versteviging en in de bovencup en middenvoor is charmeuse gebruikt. Het rugpand is verstevigd met powernet. Het mooie stofje komt bij Lijfgoed vandaan.

Helaas is deze te klein, ze heeft me een aantal aanbevelingen gedaan, hoe het aangepast moet worden. Daar gaan we mee aan de slag. 




4 opmerkingen:

Neeltje zei

Oh, deze BH heb ik helemaal gemist in mijn blogger lijst. Wat een mooi exemplaar is dit geworden. Wel jammer dat hij te klein is. Ik hoop dat de aangepaste versie een beter resultaat zal geven.

Jos van KloskaCreAtief! zei

Het zit vast in de lucht, ik zie m ook nu pas
Jammer dat ie te klein is. Hij ziet er wel comfortabel uit! Volgens mij is er best een grote markt voor mooie beugelloze bhs.

Corina zei

Ook ik zie hem nu pas, mooi geworden jammer dat ie te klein is.
Ik hoop dat de volgende met de aanwijzingen goed zit.

Corina

Marian zei

En ook ik zie het nu pas...ik vind hem wel heel hip hoor voor je schoonmoeder.
Jammer dat hij te klein is, maar dat gaat zeker goed komen...wat leuk dat je er voor haar ook eentje maakt...
Goed gevonden om zoiets als padding te gebruiken voor de stevigheid..

Zijden jurkje deel 2

De satijnzijde die ik gebruik is best dun, om de stof wat meer body te geven, heb ik de stof tegengevoerd met een zwarte katoenen/zijde ...