zondag 1 maart 2015

Smaragdgroene triangel bh/Emerald triangle bra

Deze week heb ik me verder verdiept in het patroon de triangel bh, ik wilde een 'normale' versie maken om te kijken hoe de cups zouden uitvallen. Het is een bh met een verlaagd middenvoor, door de vorm van de cup, zouden dames met grotere cupmaten deze ook kunnen dragen. Waarom...de verticale naad loopt precies over het midden van de borst en sluit hoger aan, een groter gedeelte van de borst is bedekt. 

This week I worked on the pattern of the triangle bra, I wanted to make a "normal" version to see what would become of the cups. It is a bra with a lowered center front the shape of the cups.It would be wearable for ladies with larger cup sizes. Why ... the vertical seam runs right over the middle of the breast and attach higher on the breast, so the breast is covered.

 Dit model ga ik ook nog eens gebruiken voor een bikini. Hoewel de andere versie toch ook erg mooi zou kunnen zijn met bijvoorbeeld gevlochten bandjes bij de cups....ideeën genoeg weer.
This pattern should be nice for a bikini too. 












De string is hetzelfde model als uit de vorige post, ik heb wel een aanpassing gemaakt in de lengte deze is wat ingekort, omdat ik nu weer lycra heb gebruikt, dat is veel elastischer dan zijde.
The pattern of the thong is the same like the silk version. I did 
some adjustments in the length, lycra is more elastic than silk.










Het picot dat ik deze keer gebruikte was een stuk slapper, daar moest toch rek uitgehaald worden..Zo heeft elk kantje, stofje, elastiek zijn eigen spelregels....en niet onbelangrijk om te melden...ik heb weer lekker uit mijn eigen voorraad deze set gemaakt.
It's important to mention ... I used all materials of my own stock for the lingerie.

De huisstijl voor het patroon begint al vorm te krijgen. De picturial is al vergevorderd en het patroon ziet er ook goed uit. Nog wat puntjes op de I zetten.
The style for the multisize pattern begins to take shape. The picturial is already well advanced and the pattern also looks good. Put some finishing touch.


Alvast een voorproefje voor volgende week:
De volgende bh die ik ga maken, is voor de sewalong op het lingerieforum. We gaan het patroon van Merckwaerdigh uitproberen met een aantal dames. Ik ga voor het plungemodel en deze materialen.
Sneek peak for next week:
The next bra that I'm going to make is for the sewalong in lingerie forum. We're going to try the pattern of Merckwaerdigh with some ladies. I go for the plunge and model these materials.


2 opmerkingen:

Neeltje zei

Wat een ontzettende mooie kleur. Het BHmodel komt met deze versie beter uit dan bij de vorige. Het model string is ook leuk. Komt deze tegelijkertijd met het BH model erbij?

Neeltje

poetsie zei

dank je wel :)
Ik ga proberen om de string ook erbij te tekenen...maar ben nog bezig met de layout en het patroon toch nog verder aan te passen. In een normale versie en de designerlook.

Zijden jurkje deel 2

De satijnzijde die ik gebruik is best dun, om de stof wat meer body te geven, heb ik de stof tegengevoerd met een zwarte katoenen/zijde ...