vrijdag 12 juli 2013

Body POPART en zomerjurkje

 
Zaterdag 6 juli was het Kanaalfeest in Berlicum, super leuk feest op een boerenweiland, dat al 25 jaar door de dezelfde club mensen wordt georganiseerd. Er stond weer een hele grote tent, in de tent stond een podium waar 2 leuke bands speelden. Er was ook een heerlijk kampvuur, waar je gezellig kon kletsen met vrienden en bekenden. Dit jaar was het thema Old School Rock. Het was zo gezellig, Joop en ik waren pas om 5.00 uur 's morgens thuis.
Ik vind het dan ook altijd erg leuk om een outfit te maken. Soms lukt alles, soms gaat het fout...
Donderdag 4 juli ben ik begonnen aan een asymetrische body, stofje uit mijn eigen shop, helaas is deze niet goed gegaan, ik had de bovencup ronder getekend, dat pakte niet goed uit, de cups gingen daardoor gapen. Uiteindelijk heb ik nog 'vlug' een andere body gemaakt, foto's volgen later.
Ik vond deze body te leuk, dus heb het een week laten liggen om een nieuwe poging wagen. Cups los peuteren en andere cups erin.... vreselijk klusje vind ik dat altijd. Gelukkig heb ik dat niet gedaan, uiteindelijk heb ik de bovencup weer recht afgewerkt, nu met het goede resultaat. Het sluit weer netjes aan.
 
 
Ik wilde geen sluiting in de body, heb er uiteindelijk een stringbody van gemaakt.


Hier kun je het verschil tussen de eerste poging en de nieuwe poging zien. Links is de eerste poging, rechts is de 'gelukte' versie.

Voor een leuk effect heb ik het beugelband aan de buitenkant gestikt en de bovencups afgewerkt met vouwelastiek.

 Hier kun je het achterpand zien, aan de rechterkant zit een klein kapmouwtje. Het was oefenen met deze asymetrische body.












Ik ga voor een klant een badpak maken, Marjan van de Speld heeft deze basis getekend, zij stopt helaas met haar werkzaamheden. Deze klant heb ik mogen overnemen met goedvinden van de klant. We zijn inmiddels al een heel eind met het badpak. Een paar aanpassingen en dan heeft ze er weer een mooi badpak erbij. Foto's volgen zodra het badpak klaar is.

Dit jurkje heb ik in tweevoud gemaakt, een voor mijn zusje en eentje voor mezelf. Het lag al poos te wachten om afgewerkt te worden, ik hoefde alleen de hals nog af te werken. Dat heb ik vandaag gedaan, heerlijk als het dan weer allemaal lukt.















Er was ook nog een andere klant op bezoek, we zijn al een poos bezig om een tankini voor haar te maken, eerst moet de proefbh passen, dan kun je verder om de tankini te maken. Het begint de goede richting uit te gaan.


 

13 opmerkingen:

Sannalin zei

Wauw Diana wat een gave body!

Geweldig dat asmetriche mouwtje.

Jukje ook weer leuk, volgens mij heb jij een hele grote kast hahaha
San

Ineke zei

Prachtig alweer! Vind jou stijl er ook helemaal in terugkomen, knap hoor.

Corina zei

Dat zijn weer hele mooie creaties en wat is je body gaaf geworden. Vind ook je jurk erg mooi vooral het ook het stofje wat je hebt gebruikt.

Corina

poetsie zei

Dat zou jij niet weten San, , hihi

poetsie zei

Dank je wel.

poetsie zei

Stofje van de jurk had ik bij Hoofs gekocht.

Tialda zei

Ik vind het een supergave body geworden!! mooi stofje, beugelnamd aan de buiten kant ook gaaf! ( hoe werk je het binnen af?? )

Couture Carrie zei

Amazing body!
Love the print and the asymmetry!

xoxox,
CC

poetsie zei

@Tialda, Je kunt ervoor zorgen dat de naad aan de buitenkant komt te zitten, dan stik je het beugelband erover heen, dan is het netjes afgewerkt en zie er niet meer van. Deze keer had ik haast, heb de naad op de normale manier gestikt en met een zigzag netjes afgewerkt, door het beugellbandstiksel blijft de naad netjes op zijn plaats aan de binnenkant. Dit heeft natuurlijk niet mijn voorkeur. ;)

Jos van KloskaCreAtief! zei

Wat een creativiteit toch weer, en ook leuk om de 'voor' en 'na' te zien. Beugelband aan de buitenkant is ook super, dank voor de tip!

Marian zei

Wow..mooi hoor, wel jammer dat je hem niet kon dragen, je zou de show echt gestolen hebben....
Leuk dat a-symmetrische...het was de bedoeling denk ik, dat het bovenste deel zichtbaar bleef? als je je jasje ofzo uit zou trekken...
Vooral bij de achterkant valt het hard op dat hij a-symmetrisch is...dat maakt het leuk.
En dat rozenjurkje....heel mooi!!

simoneannemone zei

Wat een leuke body heb je gemaakt!

Het a-symmetrische geeft het iets extra's zonder dat het stofje daardoor op de achtergrond raakt.

Saskia

LaMona zei

This one looks very interesting. The asymmetric pattern is beautiful!

Zijden jurkje deel 2

De satijnzijde die ik gebruik is best dun, om de stof wat meer body te geven, heb ik de stof tegengevoerd met een zwarte katoenen/zijde ...