zondag 29 juli 2012

Dragons

Mythische dieren uit het verleden, die tot de verbeelding spreken, zijn het toch wel draken, ofwel Griekse δράκων (drakōn)
Dit enorm gave stofje zat in een lingeriepakket, samen met dit bleekroze kantje. Een aantal leden van ons ZLM-forum hadden hemdjes gemaakt van het O2 patroon van Merckwaerdigh, ik had het ook al een hele poos in huis en wilde uit ook eens uitproberen. Er hoefde niets veranderd te worden, het paste meteen goed. Ik heb nog een klein stukje stof en een klein stukje kant over, er komt dus een slip bij, dan is de set compleet. 
Ik had er nog een satijnen lintje bijgekocht in een passende kleur, ik heb er een rijgvetertje van gemaakt. Eerst het bovenste stukje goed vast gestikt, kruislings gelegd en als het ware, aan alle binnenkanten vast gestikt en zo weer een volgende kruis gemaakt. (hoop dat de uitleg duidelijk is)
Het kant heb ik het door midden geknipt en aan de onderkant vast gestikt. 










 Marian van ons forum vertelt altijd een stukje over haar inspiratie, dat vind ik een feest om te lezen, ik wil ook een poging wagen.

Denk je aan de middeleeuwen, dan zie de dappere ridders vechten met enorme vuurspuwende draken. (ik hoopte als kind altijd, dat de draak zou winnen) 
Wereldwijd spelen draken een rol in mythologieën. Het woord "draak" is afgeleid uit het Griekse δράκων (drakōn), waarmee oorspronkelijk elk soort serpent werd aangeduid. Welke vorm de draak in de mythologie later ook aannam, het bleef in essentie een slang. Mocht je het interessant vinden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Draak_(fabeldier) vind je nog veel meer informatie over dit fantastische beest.


7 opmerkingen:

Marian zei

Prachtig,...kijk, ik heb nu ook weer wat geleerd van je creatie, wist b.v. niet dat met 'draak' elk soort serpent bedoeld werd...
Je uitleg van het rijgvetertje is mij duidelijk, je kan het in ieder geval niet meer kwijtraken...maar vooral, wat een super gaaf stofje is dat!!!
En een fijn patroon dus..zal ik ook eens gaan bestellen, want het is erg leuk..

Tialda zei

Ik heb het hemdje ook al gemaakt... Maar wat een leuk stofje heb je gebruikt!!! Spannend met die serpenten! ;-)

simoneannemone zei

Wat een leuk stofje heb je gebruikt. Mooi in combinatie met dit kant.

Saskia

Sannalin zei

Heel erg mooi geworden, erg gaaf stofje

San

Couture Carrie zei

Absolutely gorgeous!
Love the print!

xoxox,
CC

Corina zei

Dat is weer heel mooi gemaakt, de stof in combi met het kant erg gaaf en dan ook weer leuke details.

Corina

Emma zei

Een beetje late reactie......maar wat is dit weer moooooiii.
Prachtig lingeriepakket was dit ook.
Ik ben er helemaal weg van.

Zijden jurkje deel 2

De satijnzijde die ik gebruik is best dun, om de stof wat meer body te geven, heb ik de stof tegengevoerd met een zwarte katoenen/zijde ...