maandag 21 mei 2018

Zaza Zebra Bikini

Het lijkt wel een eeuw geleden, dat ik iets gepost heb op mijn blog...niet dat ik niets gedaan heb, in tegendeel, heb me een slag in de rondte genaaid, patronen getekend....enz.

En dan....Het zonnetje schijnt.....Naaimachientje naar buiten...hoogste tijd om weer eens bikini's te maken....😎 Om het mezelf makkelijk te maken, trek ik tegenwoordig 'blind' een stofje van de plank en met dat stofje ga ik dan aan de slag....
Dat werd deze keer een gaaf zebra stofje, een mooie monsterlap die ik bij Kantje Boord gescoord had. Dus het werd een bikini met een zebraprintje....zo lang geleden dat ik voor mezelf een bikini gemaakt had, was weer hoogste tijd....oude bikini's zijn te klein....
Het is een bikini met een diagonale coupenaad geworden, de cups maakte ik van zachte foampadding, de slip en top voerde ik met zachte badkledingvoering.

Ik had de stof voor de slip open op de voering gelegd, zodat ik meteen 2 voeringen heb...wil er nog eentje maken, dat heb ik ook met het rugpand gedaan...scheelt tijd.😁 Middenvoorpandje ook 2 keer uitgeknipt....weet nog niet welke stof ik ga gebruiken... 

Patronen voor deze bikini zelf getekend, (de cups en slip heb ik volgens het boek 'een tweede huid' van  Merckwaerdigh getekend) Het lijfje teken ik volgens het boek van Krista Shin...die vind ik fijner zitten..



De cups hebben een diagonale coupenaad gekregen, bij de padding heb ik de ondercup in tweeen gesplitst, om de cup meer ruimte te geven, bij het stofje heb ik die naad laten vervallen, omdat ik minder naden wilde, zodat het stofje het meeste tot z'n recht kwam. De cups zijn gemaakt van foampadding  (dezelfde als die ik bij lingerie gebruik)






De schouderbandjes heb ik van elastisch satijnband gemaakt, ik heb het zilveren en zwarte bandje stotend tegen elkaar aangelegd en de Bernina voet 10D gebruikt om te verwerken, vervolgens een quiltsteek uitgezocht die symetrisch was en met aquablauw borduren van Amann doorgestikt. (ik gebruik heel graag het Amann borduurgaren bij lingerie en badkleding vanwegen de mooie glans op het garen)







Het broekje heb ik heel simpel gehouden, omdat ik een buik heb, ik wil daar geen aandacht naartoe. 😉 Ik had nog gekeken om eenzelfde bandje te maken zoals de schouderbanden, maar vond het niet mooi staan, dus eraf en zo is het goed. Ik heb het smalle rubberelastiek in de pijpjes met de elastiekvoet van de lockmachine verwerkt, het rubberelastiek in de taille is 1 cm breed, die heb ik ook met de lockmachine vastgestikt, ik heb daar geen rek uit het elastiek gehaald, nu sluit het netjes aan en kan er nog gesnoept worden.😂. Elastiek doorgestikt met een zigzag 4 breed bij 2 lang. (ik stik altijd op de bovenkant van de stof, met de borduurvoet 20D van Bernina, je kunt dan alles goed zien en in combinatie met het boventransport, verwerkt het super)



1 opmerking:

Lingerie MoLou zei

Echt weer een hele leuke bikini Diana. De bandjes zijn hel bijzonder en leuk bedacht.

Zijden jurkje deel 2

De satijnzijde die ik gebruik is best dun, om de stof wat meer body te geven, heb ik de stof tegengevoerd met een zwarte katoenen/zijde ...