zaterdag 2 augustus 2014

Bikini Amethyst

Voor mijn lieve zus Astrid heb ik nog een bikini gemaakt. Ze is nog steeds aan het herstellen van haar zware operatie, ze heeft nog een lange weg te gaan.... Ze is zoveel afgevallen, niets paste meer, dan is het geen luxe om 2 nieuwe bikini's te maken. ;) Voor mij heel bijzonder om voor haar te maken.

Deze paarse bikini was al voor de helft af, soms is even de inspiratie weg, dan leg ik het even apart om er later verder mee te gaan.

 De slip was al af, maar vond hem zo nogal saai. Ik had nog wat restjes over om de top en slip een beetje te 'pimpen'.
Voor de slip lag nog een stuk van ongeveer 11 cm breed en de lengte van de heupwijdte, dat stuk heb ik op maat gesneden en vast gestikt.




Er waren nog wat kleinere lapjes over, daar zijn de lusjes van gemaakt, deze stretchsteek heb ik gebruikt om het lusje mee door te stikken, eerst het bandje (3,2 cm breed) door de bandjesmaker gedaan om het bandje te laten omvouwen.

Ik heb de lusjes er zo aangezet, dat ze het bandje op de slip kan dragen, maar ook boven de slip.












Op de bikinitop heb ik ook weer een reep lycra gebruikt om de top mee te verfraaien. Deze reep is ongeveer 24 cm breed, de lengte weet ik niet meer precies, het was een lange rechte lap, de restjes zijn weer gebruikt om de lusjes van te maken.









 Bikini Amethyst, is het geen juweeltje geworden.



















Gisteren was Renate bij me op bezoek, was erg gezellig, lekker zitten praten over lingerie. Ze had een overheerlijke appeltaart meegenomen voor bij de thee. Ik was bezig met een fruitshake te maken, basis waren 2 uitgeperste sinasappels, verder zat er een banaan, peer, bosperzik, aardbeien en een appeltje in, onze buikjes weer rond.
Ze had een patroon meegenomen van Makebra uit Finland, om voor zichzelf een ander soort patroon uit te proberen, het zag er duidelijk uit.
Later liet ik haar mijn schatdoosje met mooie fragiele kantjes zien.... Ons oog viel op een cremekleurig Chantilly kantje met een Vintage uitstraling. Renate zag een Vintage setje voor zich, gecombineerd met fluweel en zijde, ik voegde er nog parels aan toe. Zo heerlijk om samen met iemand anders te brainstormen over mooie lingerie. In gedachte zie je al iets heel moois ontstaan, ben zo benieuwd of het zo mooi gaat worden, spannend!
Ik heb weer genoeg inspiratie van haar gekregen om met een van die mooie kantjes een lingeriesetje voor het Burlesque thema te gaan maken...maar dat volgt veel later.


3 opmerkingen:

Couture Carrie zei

So gorgeous darling!
Love the color and detailing!

xoxox,
CC

Jos van KloskaCreAtief! zei

jouw creaties worden nooit gewoon en saai, dat bestaat niet haha.
wat heerlijk om lekker te kunnen praten over je passie.

Marian zei

Het is zeker een 'juweeltje'geworden, ik vind het en super mooie bikini geworden...
Leuk dat jullie het zo naar je zin gehad hebben, met de appeltaart en de fruitshake, en het brainstormen, toen ik het net las, zag ik het zo voor mijn ogen 'verschijnen'dat gaat echt heel gaaf worden dat setje :)...

Zijden jurkje deel 2

De satijnzijde die ik gebruik is best dun, om de stof wat meer body te geven, heb ik de stof tegengevoerd met een zwarte katoenen/zijde ...