zondag 11 mei 2014

Bikini voor moederdag

Moederdag, niets leuker dan iets te maken voor je moeder.
Mams kon nog wel een nieuwe bikini gebruiken. Bernina werkte deze keer super mee. In deze bikini heb ik een apart achterpandje gemaakt, eigenlijk door een rekenfoutje was de bikini veel te strak. Ik heb het nu opgelost met 4 kleine bandjes ertussen te zetten, vind het effect super. De schouderbanden zijn wel bewust zover mogelijk naar de oksel geplaatst, vooral voor het zonnen heb je dan een zo groot mogelijk deel vrij voor de rug. De bandjes zakken niet af, we hebben de mazzel dat we brede rechte schouders hebben, dan heb je van dat probleem geen last.
Deze keer toch maar weer eens badpakkenelastiek gebruikt, dan wel het dunne doorzichtige (van 6mm en 8mm). Ik moest even een paar proefjes met de elastiekvoet van de locker maken om te kijken hoe de rek eruit gehaald moest worden (max 10%). Dit elastiek is een stuk stugger dan picot, maar verwerkt fantastisch en het is niet dik, ik heb de bikini gepast, de cups zijn voor mijn ietsje te krap, dan zouden ze voor mijn moeder goed moeten zijn.

Voor mijn schoonmoeder ben ik ook bezig met een witte bh, ik ben er eentje met beugels aan het maken, dat heeft ze al heel lang niet gehad.











5 opmerkingen:

Angela zei

OOoohh wat leuk. Wat een super leuk kado.
Ik mag binnen kort ook iets maken voor mijn moeder.

Corina zei

Zo nu kan ik een bericht posten.
Vind hem heel erg gaaf geworden hoor.
Toch ook maar eens proberen voor mij zelf te maken.
Weer iemand heel erg blij vandaag.

Corin

Jos van KloskaCreAtief! zei

Wat een mooie set en optimale bruining op haar rug zo! Elk nadeel heeft zijn voordeel!

Marian zei

Wat een pracht van en bikini...en wat een super oplossing heb je bedacht..
Enne, het probleem van die maleware is nu opgelost, krijg nu geen schermen meer dat het hier gevaarlijk is :)

simoneannemone zei

Dit is inderdaad een heel mooi cadeau voor moederdag!

Mooie oplossing heb je gevonden voor je rekenfout.

Zijden jurkje deel 2

De satijnzijde die ik gebruik is best dun, om de stof wat meer body te geven, heb ik de stof tegengevoerd met een zwarte katoenen/zijde ...