zaterdag 2 april 2011

Binnenwerk badpak





Het badpak waar ik vorige week mee bezig was, heeft geen beugels. Om toch een stevig geheel te krijgen, is het handig om onder de borsten een bandje te maken. Voor mij is een smal bandje afdoende, kan me voorstellen met een grotere cup, dat er behoefte kan zijn aan een bredere band.
Ik heb het smalle bandje op meerdere plaatsen vast gestikt. Het bandje zit strak, zodat het de steun geeft, die je normaal hebt met een onderrand van een bh.
Het patroon van de cups van padding heb ik van Marjan gekregen, toen ik vormgevormde cups bij haar had gekocht. Ik heb het patroon ongeveer in het midden doorgeknipt. Wat uit elkaar gelegd om zo een ronding te maken om de vorm van de borsten te volgen. En ik wilde de zijkant van mijn borsten meer bedekt hebben, dus dat heb ik ook in het patroon verwerkt.
Ik heb wollen vilt genomen om de vorm te testen. Ik heb ze in de juiste volgorde gelegd.
-1e cup was niet diep genoeg.
-2e cup was diep genoeg, maar moest wat geknepen/ingenomen worden. (om de ronding van de borsten te volgen)
-3e cup is het definiteve patroon

1 opmerking:

fotomarieke zei

Leuk om het zo te zien worden
Marieke Quickie

Zijden jurkje deel 2

De satijnzijde die ik gebruik is best dun, om de stof wat meer body te geven, heb ik de stof tegengevoerd met een zwarte katoenen/zijde ...