donderdag 8 juli 2010

Tuniek en paarse bikini

Dit zomers weer nodigt erg uit om luchtige tunieken en badkleding te maken.
Uit mijn hamstervoorraad had ik dit stofje genomen om een tuniek van te maken. Het patroon komt uit een la mia boutique, het is eigenlijk een jurk, maar heb het patroon korter gemaakt. De mouwen en het tussenpandje heb ik van kant gemaakt, het kant is in dezelfde kleuren als het stofje.
Ik had al eerder een bijpassende bh en slip gemaakt.

This summer weather invites really looking to make airy tunics and swimwear.

From my hamster stock I had this fabric for a tunic made of it. The pattern comes from a la mia boutique, it's actually a dress, but I shortened the pattern. The sleeves and the little building I made of lace, the lace in the same color as the fabric. The bra en panties are made earlier.


Deze paarse bikini met diagonale cup, heb ik een tijd geleden al gemaakt. Ik heb de cups iets te spits getekend. Dat heb ik in het patroon al aangepast. Het patroon komt uit mijn lingeriecursus II.
De bikinislip heeft Sannalin uitgelegd, hoe het getekend moet worden. Ik heb eerst een normale slip getekend, aan de zijkanten heb ik een stuk (3cm voor en achter) afgehaald, schuin opgetekend. Aan de bovenkant van de slip heb ik ook 3 cm voor en achter afgehaald. Voor het strikgedeelte heb ik 2 repen van 8 cm gemaakt en uiteindelijk spits toelaten lopen. Deze repen heb ik aan het voor en achterpand gestikt. Ik heb alleen elastiek in het beengedeelte verwerkt. Het broekje is ook gevoerd.

This purple bikini with diagonal cup, I made a while ago. I have something to tip the cups drawn. I have already changed the pattern. The pattern is from my lingerie course II.
The bikini slip Sannalin has explained how it should be signed. I started with a normal slip signed on the side I have a piece (3cm front and rear) removed, obliquely recorded. At the top of the slip I have 3 cm front and rear removed. For the bow section I made 2 strips of 8 cm and ultimately allow striker walk. These bars have I stitched the front and back piece. I only used elastic in the leg section.

7 opmerkingen:

Marian zei

Geweldige bikini, mooi stofje, heeft verder niet veel nodig. (ja op een of andere manier 'val' ik op bikini's, al draag ik ze nooit) Leuk gedaan met dat bandje boven aan het broekje.

De tuniek is geweldig !! met dat kant zo er tussenin verwerkt.

Alice zei

hoi Diana, mooie set geworden. De combinatie van kant met de stof van de tuniek vind ik goed geslaagd. Kan met dit weer gelijk gedragen worden. gr. Alice

Sannalin zei

Jij zit er weer mooi bij deze zomer!

San

simoneannemone zei

heel erg mooi de tuniek met de bikini!

Paarse bikini is ook heel mooi geworden. Leuk die slip zo verwerkt!

saskia

Sigrid zei

Mooie combinatie van tuniek en bikini. De paarse is ook heel fraai. Ooit weer eens badkleding maken staat op m'n wensenlijstje, heb ik nog maar 1 keer gedaan.

Kim zei

Ziet er allemaal weer top uit!!!

poetsie zei

Ik heb afgelopen dagen alleen maar badkleding gedragen thuis. Wat een weer....

Zijden jurkje deel 2

De satijnzijde die ik gebruik is best dun, om de stof wat meer body te geven, heb ik de stof tegengevoerd met een zwarte katoenen/zijde ...