donderdag 22 augustus 2013

Maatwerk badpak

Gisteren ik dit maatwerk badpak voor een klant afgemaakt. Ze is heel veel afgevallen en wilde graag een stevig badpak en liefst ook een inpandige bh erin verwerkt. Dit geeft een mooie pasvorm.
 
Ik had eerst een proef gemaakt, die hebben we aangepast, de cups waren iets te ruim, maar niet diep genoeg, dus van de buitennaad moest er een cm vanaf, maar er moest wel wat extra ruimte in de diepte gemaakt worden....hoop dat jullie me nog volgen. De lengte van het badpak was ook iets te kort, ik had me vergist met de rek van het powernet, er hoefde geen rekpercentage uitgehaald te worden... 
 
Enfin gisteren eerst een proeflapje van 20 cm lang, rekpercentage moest -15%, want ik moest de elastiek nog doorstikken en dan komt het uiteindelijk weer op -12,5% uit, precies het percentage dat nodig is om de pijpjes netjes aan te laten sluiten.
 
Voor de cups hebben we gekozen voor een horizontale naad, een soort balconette model. De bandjes kunnen afgehaakt worden, zodat ze het badpak strapless kan dragen.
 



De basis is zwarte lycra, binnenvoering soepele powernet. Het middenvoor van de inpandige bh is gemaakt van charmeuse en het rugpand van soepele powernet. De onderkant van de inpandige bh is afgewerkt met vouwelastiek. De binnenkant van de cups is gemaakt van padding.
 








Versierigen:
De zijnaden zijn versierd met lussenelastiek en er is een reep aquablauwe lycra doorheen geregen. Dit is ook gedaan met de bovencup, de ronding van het achterpand en het schouderband.

Ik had een beetje watervrees voor het verwerkt van het badpakkenelastiek. Met mijn oude lockmachine kreeg ik de afstelling niet goed met de elastiekvoet. Dit bleek uiteindelijk niet aan de voet te liggen maar aan mijn machine, een van de geleiders zat vast, daardoor werd de draad niet goed getransporteerd... Het duurde even voordat ik erachter kwam..

Het was een super leuk project om te doen en ik zal Marij nog missen. :) Was zo gezellig om samen te kletsen.



11 opmerkingen:

Alice zei

Weer een blije mevrouw bij je de deur uitgegaan, leuk dat het je ook zoveel plezier oplevert als je voor en met anderen aan de slag bent. Groetjes, Alice

simoneannemone zei

Fijn dat je weer een dame met een mooi badpak naar huis hebt laten gaan.

Leuk dat je door de versieringen en details jouw eigen stijl erin hebt verwerkt.

Saskia

Gondalien zei

Een mooi badpak. De originele versiering maakt het helemaal af.

Marian zei

Wow...dat is echt een mooi badpak, zo met die aqua blauwe rand...super gedaan.
Je ogen worden daar gewoon naar toe getrokken...

Corina zei

Dat is een heel mooi badpak geworden, zeker mooi het kleurcontrast er in verwerkt. Is weer iemand heel erg blij mee.

Corina

Sannalin zei

Wat een vakwerk weer! Daar zal de dame erg blij mee zijn. Erg mooi details.

San

Jos van KloskaCreAtief! zei

Precies, echt vakwerk, met oog voor mooie afwerking en die aqua blauwe versiering is briljant gevonden!

Handige Handjes zei

Prachtig badpak!!
Ik heb alleen een vraag: is het badpak makkelijk aan - en uit te doen door het verwerken van de inpandige BH?

Angela zei

Ziet er erg mooi uit. Super leuk hoe je de afwerkingen hebt gedaan.
Liefs Angela

Kim zei

Wat mooi Diana! Ik vind de combinatie met dat aqua echt super, lekker van die felle randjes.
Het is een heel werk geweest zo te lezen, maar zeker de moeite waard!!

Couture Carrie zei

Beautiful work, darling!

xoxox,
CC

Zijden jurkje deel 2

De satijnzijde die ik gebruik is best dun, om de stof wat meer body te geven, heb ik de stof tegengevoerd met een zwarte katoenen/zijde ...