zondag 23 oktober 2011

Elke maand een kledingstuk


Een aantal dames die ik volg doen mee aan het maandelijks maken van een kledingstuk. Ik wil de uitdaging ook aangaan. Ik heb inmiddels al zoveel lingerie gemaakt, dat mijn andere hobby, ‘kleding maken’,  er onder begon te lijden, ha ha.  Ik had in mei van dit jaar een mooie digiprint bij Hoofs in Den Bosch gekocht.
 (Tialda heeft deze in het wit). QueenB had een schitterend stofje (mesh) gebruikt voor haar lingerielijn. Dat stofje heb ik gebruikt voor in dit jurkje. Ik heb mijn mouwen en het bovenpandje versiert met dit stofje.
Achter het bovenpand heb ik rode lycra verwerkt, om het stofje nog meer te laten spreken.   Het paillettenband  heb ik bij Marjan gekocht.
Het jurkje is een patroon uit de La Mia Boutique. Dit patroon heb ik ooit via via mogen overnemen van iemand van het forum van Sancho.


En wie wat bewaard, die heeft wat. :-) Ik had eerst lange laarsen onder het jurkje aan, dat vond ik niet zo mooi. Deze laarsjes heb ik een jaar of 15 geleden gekocht. Ze zijn nog steeds mooi, ik ben dol op plateaus.

11 opmerkingen:

Jos van KloskaCreAtief! zei

Wat is het toch weer een geweldig jurkje geworden. Ook weer een echte Poetsie, jij zal ook niet echt snel maar een stofje gebruiken in een werkstuk of er iets bijzonders mee doen! Geweldig!

Marian zei

Ben het met Jos eens, leuk al die verschillende stofjes weer bijeen gezocht..
Een echt designer "Poetsie" jurkje...
En ik ben niet alleen de bewaarder zie ik..het is zo.. wie wat bewaard heeft wat, het komt gewoon allemaal weer terug na verloop van tijd...erg leuke laarsjes..

Tialda zei

Wauw, hoe anders is dit stofje in donkere kleuren. Ook prachtig. En je hebt er helmaal je eigen draai aan gegeven. Erg leuk!

Corina zei

zo die is leuk en gaaf die details die je hebt verwerkt, en ook lekker snel in elkaar. en die laarsjes staan inderdaad erg leuk onder je jurk.

gr. Corina

Angela zei

Erg mooi!!! super gelukt!!! Staat je goed.

Sigrid zei

Je kleding heeft dezelfde 'Poetsie' uitstraling als je lingerie. Heel origineel, leuk hoor!

Alice zei

Leuke jurk geworden, de combinatie van de kleuren in vrolijke print met zwart spreekt goed aan. Gr. Alice

Kim zei

Wat gaaf! Echt een Poetsie inderdaad! Ik vind de mouwen zo mooi gedaan! Veel dragen hoor, staat je erg goed!

Anoniem zei

Ik zag dat je ook mee gaat doen met.... Elke maand een kledingstuk...leuk!Ik zal je meteen in mijn lijstje zetten!

Welkom bij de club.
Wat heb je een mooi jurkje gemaakt! Leuke stoffen en aparte verwerking!
Het ziet er zo heerlijk vrolijk uit!

Groetjes Thea ♥

poetsie zei

Dit smaakt echt naar meer. Ik heb er weer helemaal zin in, om mijn kast weer te gaan vullen. ;-)

TheDollsFactory zei

I see you cnaged the blog and featured your self and not lingerie only . Love this new look. And those shoes are great and look comfortable

great post

Always following
The Dolls Factory

Zijden jurkje deel 2

De satijnzijde die ik gebruik is best dun, om de stof wat meer body te geven, heb ik de stof tegengevoerd met een zwarte katoenen/zijde ...